بوبین شیر ۲-۲

بوبین شیر ۲-۲

بوبین گرد شیر 2-2

بوبین شیر 2-2

همانگونه که می‌دانیم شیرهای برقی 2/2 دیافراگمی یا به عبارتی شیرهای سری 2W از انواع بسیار پرمصرف شیرهای برقی هستند که علاوه بر مصرف در سیستم های پنوماتیک، در سیستم های انتقال مایعات و به ویژه انتقال آب نیز به وفور از این شیرها استفاده می‌شود.

با توجه به حوزه وسیع کاربرد و شرایط سخت و کارکرد مداوم این شیرها، همچنین نوسان جریان و ولتاژ عبوری از قسمت بوبین که ناشی از نوسانات برق و یا شوک های الکتریکی مدار برقی دستگاه می‌باشد، امکان ضعیف شدن یا سوختن بوبین شیر برقی وجود دارد.

در این شرایط و با توجه به سالم بودن سایر اجزای شیر برقی، نیازی به تعویض کل شیر نبوده و صرفاً با تعویض بوبین شیر 2/2 می‌توان همچنان از شیر استفاده نمود.

عملکرد بوبین شیر 2/2

بوبین شیر 2/2 در واقع یک سیم پیچ با قابلیت ایجاد میدان مغناطیسی است که بر اثر عبور جریان الکتریکی با ایجاد میدان مغناطیسی و خاصیت آهنربایی در هسته شیر برقی، مسیر عبور جریان را باز نموده و یا می‌بندد. با قطع جریان الکتریکی و حذف میدان مغناطیسی، وضعیت شیر به حالت اول بر می‌گردد.

ویژگی‌های فنی و کیفی بوبین شیر 2/2 Elite

1- جنس سیم پیچ: اصلی ترین عامل مؤثر بر عملکرد مطلوب و عمر بالای بوبین، جنس سیم مورد استفاده در سیم‌پیچ بوبین است.

هر چه میزان خلوص مس به کار رفته در سیم پیچ بالاتر باشد، میدان مغناطیسی بوبین قوی‌تر شده و قدرت بوبین بالاتر می‌رود.

همچنین در این حالت، بوبین کمتر گرم شده و در نتیجه طول عمر بالاتری خواهد داشت.

2- وزن سیم پیچ: عامل مهم و مؤثر دیگر در کیفیت بوبین، مقدار سیم مسی به کار رفته در سیم پیچ است. هر چه سیم مورد استفاده در سیم پیچ نازکتر و تعداد دور سیم پیچ بیشتر باشد، قدرت میدان مغناطیسی بوبین بالاتر و دوام بوبین بیشتر خواهد بود.

بر این اساس مقایسه وزن بوبین‌های هم سایز، یکی از شاخص‌های نشان دهنده کیفیت بوبین است و به صورت کلی می‌توان گفت که در یک سایز مشخص، بوبین با وزن بیشتر کیفیت بالاتری دارد.

3- تنوع ولتاژ: بوبین‌های شیر 2/2 Elite  در ولتاژهای مختلف عرضه می‌شوند:

  • DC 12V
  • DC 24V
  • AC 220V

4- تنوع سایز: بوبین‌های شیر 2/2 Elite در سه سایز کوچک (SC) ، متوسط (MC) و بزرگ (BC) عرضه می‌شوند.

نام محصول کد محصول
بوبین گرد کوچک   SC 12/24/220
بوبین گرد متوسط  MC 12/24/220
بوبین گرد بزرگ       BC 24/220
بوبین شیر 2-2

اشتراک گذاری

محصولات دیگر

اشتراک گذاری

فهرست